Call of duty secrets

Call of duty är ett förstapersonskjutarspel utvecklat av Infinity War och utgivet av Activision. Spelet har gjorts i många olika delar och varje del brukar innefatta en treårscykel. Redan 2003 släpptes det första Call of duty-spelet och då till PC. De första spelen utspelade sig under historiska perioder som andra världskriget, kalla kriget och andra stora händelser, men numer utspelas spelen i en tilltänkt framtid.

Call of duty – omåttligt populärt och kräsna fans

Efter ett antal år av utveckling och spelbyggande i samma serie är det inte lätt att hålla den kräsna publiken nöjd. Sedan 2003 har de utvecklat och förändrat storyn i stort sett varje år. Är du en spelare av rang så kan förändringarna tyckas små och spelen i stort sett likadana, men utvecklarna har samtidigt smugit in finurliga hemligheter i spelet. Vi ska titta på några av dem.

Hemligheter och överraskningar i spelet

Att utmana sin publik och sina fans till att upptäcka de små ironiska, finurliga och väl gömda svårigheterna i spelet har blivit en stor del i att fansen återkommer till spelet. I spelet Advanced Warfare är zombie-temat viktigt. Dock var många besvikna på att det inte gick att kriga mot zombierna som förr, men det går faktiskt att transformera sig själv till en krigande zombie, du skall bara veta hur!

Andra överraskningar och gåtor

För er som kan er spelhistoria så inser ni att när ni spelar Call of Duty; Ghosts så dyker det upp småfinurliga referenser till andra populära spel. En hittar du på polisernas lådor, en referens till Doctor Who “Award for largest interior and smallest exterior” och ni som har spelat The Legend of Zelda kommer att känna igen uttrycket “Award for most bushes cut and pots smashed”

När ni spelar Black Ops On the Nuketown så har ni dockorna som hela tiden dyker upp i spelet. Här skall ni vara flera som spelar och tillsammans försöka hugga av huvudena på alla dockorna inom 15 sekunder, så kommer Rolling Stones “Sympathy for the Devil” att spelas i bakgrunden. Själva funderar vi på vem av utvecklarna som kom på tanken bakom denna funktion och överraskning?